Sunday, November 08, 2009

+ broadband plan from U +

Filled under:

Berdasarkan pemerhatian aku pada trend masakini pengguna broadband telahpun meningkat terutama dari kalangan rakan2 aku. Maka ramailah jugak mereka di sekeliling aku complain pasal fair usage policy / bandwidth cap di mana pengguna hanya dijanjikan kelajuan tertentu sebelum mencapai had download dan upload tertentu.

Sebagai contoh:
Celcom Fair Usage Policy ialah 5Gb/sebulan

Selain itu biasalah diorang complain pasal :
1. Susah nak connect
2. Coverage 3G susah nak dapat walaupun berada dalam kawasan
3. Speed slow kalahkan kura2

Sambil aku jalan2 di blog orang lain, aku terjumpa promosi ni di blog Johny Tim. Sumpah aku tak concern langsung pasal plan2 broadband ni. Maklumlah aku kan pengguna setia TM Nut ;-). Tak terangsang nafsu aku untuk menjadi pengguna broadband.

So kawan, mari check plan dari U ni pulak. Mana tau korang berminat pulak nak tukar. Alang2 slow tu kan, better kalau takder bandwith cap langsung. Setuju?



*Sumber dari laman web rasmi U

Macam mana? Ada OK? Kan lagi baik kalau ada persaingan untuk TM dan Astro macam ni. Aku masih setia menunggu P1max memecah monopoli TM. Khabarnya TM juga akan melawan Astro dengan IPTV nya (refer this article).

Apapun bila ada persaingan, yang untung pasti pengguna. Tak kiralah dalam konteks politik ataupun percintaan. Setuju????

6 comments:

  1. Even though Celcom impose the 5GB limit, but after u have reached 5GB, u can easily reset the broadband and get back to full speed again. I download about 1GB everyday.

    ReplyDelete
  2. thanks 4 comment. i do reply there. pls visit.

    hurmm..now on, i prefer streamyx

    ReplyDelete
  3. REE>>can u share with us here about the trick??

    hBz>>yeah setia dgn streamyx...r0wkkkks

    ReplyDelete
  4. FiFFyMaFiA (",)>>nak wat camne, Malaysia ni banyak sgt monopoli...kita as user ni la yg tertekan...

    ReplyDelete
  5. kat sabah ble dpt coverage u ni tak?

    ReplyDelete
  6. sabah xde lg ba :-(...apa2 blh cek di site U.com.my....

    ReplyDelete