Sunday, December 20, 2009

+ south crossing journey +

Filled under: ,

Seawal pagi aku dah bangun (kul 8, ari sabtu…awal la kan??), untuk bersiap ke undangan perkahwinan paling jauh untuk tahun ini. Jam 10 aku dah bertolak, anggaran sampai dalam jam 1 gitu.

Sekali kami sampai awal da. Konon2 mau tunggu sanding kami try la untuk lepak di Kluang Rail Coffe ni kat stesyen KTM Kluang. Nampak tak kerusi kosong belakang gambar adik aku tu?? Itu tandanya kedai tutup.
SDC10888Sebab kedai tutup maka kami pun terus ke rumah pengantin di Taman Intan.  Tak tahu pula kat Johor adat bersanding start jam 2.30. Sebab dah sampai awal dan ada agenda lain, ayah ajak aku gerak. Sebelum pulang, sempat kami snap ngan pengantin dulu.SDC10900Mak dan bekas bakal menantu, akhirnya dapat gak guna perkataan ini dengan tepat.
SDC10903 Sempat gak snap dengan Syasya, adik pengantin ye bukan skandal terkini aku. Kenangan di rumah pengantin sebelum berangkat ke agenda kedua yang aku rancang.
SDC10914ayer itam Yeay, muka yang penuh keceriaan bila dapat shopping. Batalion penghabis duit dari Seremban sudah marey. Alang2 sampai, kami singgah di Ayer Hitam sekejap. Tengok2 barang kahwin dan keropok2.
SDC10922 Promosi tuan punya blog pulak. Ensem gak dia ni kan??? Huhuhuhu.

”Boleeeey la”, kedengaran suara komen Churalliya di situ.
SDC10923
Isi minyak di Pagoh, kami lepak2 minum kopi di Shalala Coffe. Barulah orang taman tengok kami ada kelllassss.
SDC10926
Gambaran ini sudah tidak begitu jelas. Antara benda yang boleh buat aku marah yang amat. Accident kat higway yang menyebabkan jalan jem. Kereta mengalahkan kura2. Siapa la yang bangang sangat mula2 perlahankan kereta nak tengok tu kan??? Hangin betul aku.

Jemput Anis di Mid Valley dulu, sebelum meneruskan perjalanan untuk agenda ketiga.
SDC10937 Jeng..jeng..jeng..Acara tengok baby. Nur Azwa Hanani namanya. Xde2 abang xde nen dik (perasaan je abang kan…huhu). Senyap je budak ni, senang jaga agaknya.
SDC10946Gambaran sekitar jam 4 petang tadi, adik aku di tempat parking di Time Square (g times square pun nak kecoh ke??). Ye2 je ajak aku g theme park dia. Last2 sorang pun tak main. Buat abis minyak dan duit parking aku je.SDC10949 Kucing berempat itu menandakan kami sudah pulang dengan selamat dan berjaya menamatkan marathon seluruh selatan pada hujung minggu nan lalu. Leteynya, demam dari Genting pun tak surut lagi tau. Sape la mau datang urut aku ni???

11 comments:

  1. la... tutup ke?? tringin juga gi Kluang Rail Coffe tu...

    rs2 nyer kt kl pun ade tp org ckp xsame mcm kat kluang...

    ReplyDelete
  2. Aidi,
    jauh ke tu?? boley tahan la...huhu...

    zella,
    yg g ni, yg ori...betul2 kat stesyen ktm..yg lain tu dah di komersialkan...huhu...kalau ada member g kluang leh kirim ek...

    ReplyDelete
  3. thanx for dropping by, lame mr capo xlepak blog, ni pon coz xde shout box, mizzniss shout kat sni je r ye...hehe

    ReplyDelete
  4. MIZZNISS, ada je lepak tapi xtegur tuan rumah :-)...shoutmix sdg diusahakan...sy kan budak br belajar :-)...

    ReplyDelete
  5. nt kalo da ader, leh men gossip kt cni..hehe, mizzniss kaki gossip..teett...tpoo je.. btw, meh r meramaikan kontes mizzniss, kontes bese je, xgempak cam org len... sudi2kanla...

    ReplyDelete
  6. hihi...dah ada kat tepi tu...rajin2 la gossip...owh, tipoo je...huhu...

    thanx for the invi ye...hati mmg nak join tu...idea je lum kuar lg...huhu...

    ReplyDelete
  7. meriahnya pasu.....boleh bikin gila bagi pencinta pasu...

    http://kancilbiru.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. iya...kamu pencinta pasu nizaa?? kalau ye, segeralah ke sana...huhu...

    ReplyDelete
  9. congrates to newly wedd.. Pn.Syazila.. x tau pulak dia dah kawin.. nmpk lain la ;p

    ReplyDelete