Sunday, March 28, 2010

: manga that i read - toriko

Filled under: ,

toriko

Toriko hasil kerja manga-ka Mitsutoshi Shimabukuro, memulakan kemunculan pertama di majalan Shonen Jump edisi Febuari 2010. Berkisar pada zaman yang dipenuhi dengan keinginan memenuhi nikmat makan, manga ini mengisahkan mengenai seorang bishoku-ya (pengumpul bahan makanan) bernama Toriko yang selalu ditugaskan untuk mencari bahan-bahan yang sukar ditemui kerana dia mempunyai keupayaan untuk memenuhi sebarang permintaan. Di samping itu dia juga sedang berusaha untuk memenuhkan menu lengkap (full course menu) sendiri berdasarkan kegemarannya. Sepanjang pengembaraannya, Toriko sering ditemani oleh Komatsu seorang chef yang lemah tapi bersemangat tinggi.

Ini ialah senarai menu yang perlu Toriko lengkapkan.

Hors-D'oeuvre: BB Corn
Soup: Blank
Fish Dish: Blank
Meat Dish: Blank
Main: GOD (Has yet to acquire it)
Salad: Blank
Dessert: Fruit of Rainbow
Drink: Blank

Aku cuma review sket je ek, kalau mau baca lagi lanjut sila layari Toriko@One Manga. Kat Malaysia, majalah yang ala-ala Shonen Jump, Kreko juga ada menyiarkan Toriko di dalamnya.

Bagi yang tertanya apa itu Hors d'œuvre sini aku paste dari Wikipedia.

”Hors d'œuvre (pronounced /ɔrˈdɜrv/; French: [ɔʁˈdœvʁ] ( listen), literally "apart from the main work"[1]) or appetizers are food items served before the main courses of a meal.”

Selamat berhibur!!!

0 comments:

Post a Comment