Thursday, December 24, 2009

+ penambahbaikan blog ini +

Filled under:

Sebelum aku buat penambahan fungsi dalam blog ni, antaramuka blog ini macam biasa je. Since aku tukar theme awal Jun aritu, takde perubahan apa2 pun yang aku buat.
blog asal Sekarang ni kalau korang perasan ada widget2 yang terapung di kiri dan kanan blog aku ni. Nampak macam teror je kan aku?? Sebenarnya tak, kalau ada yang tertanya mana aku dapat source code nya. Meh sini aku story satu2.

1. Floating Shoutmix
Nampak tak gambar yang bertulis ‘PESAN’ kat belah kanan atas? Rujuk gambar di bawahfloatnavApabila anda klik gambar ni, akan keluar la shoutmix aku. Kat situ anda boleh la buat luahan perasaan ke, komen ke, tegur aku ke or apa2 je la.

Aku amik code dia kat Blogger Tune-Up.

2. Floating Back To Top & Home icon
Kedua2 icon ni berfungsi untuk membantu anda dalam navigasi blog ini.
top&backicon arrow tu untuk bawak anda kembali ke page paling atas, dan icon rumah tu akan membawa anda ke home page blog ini. Anda boleh nampak icon ini di belah kiri dan kanan, so simple life kan??

Sila ke blog ini Mari-Bina-Blog untuk tengok coding nya ye.

3. Floating Nuffnang Ad
Code ini juga aku ambil dari Mari-Bina-Blog. Terletak di bawah kiri jadi bila anda scroll tu anda tetap boleh nampak iklan ni mengikut jugak ke bawah. Jangan risau, tiada paksaan untuk klik ;-).nuff Kat sini aku just letak link function yang aku apply je kat blog ni. Sebenarnya banyak lagi yang menarik dari kedua2 sumber rujukan aku ni. Just go there and pick what u like k!!!

Blogger-Tune-Up
Mari-Bina-Blog

Buat masa ni, aku tak sempat lagi nak godek2. So, aku just amik apa yg ada je. Nanti kalau ada masa, baru aku tukar versi aku pulak ye.

11 comments:

  1. salam menziarah..
    nice blog! tersusun n sejuk mata memandang!keep it up

    ReplyDelete
  2. tq rafaiz benitez, miera....

    blushing ni...huhu...

    ni pun br belajar...kalau slh tlg tegur ye ;-)...

    ReplyDelete
  3. Wajin tul dia godek2 blog.. Blog ni dh cantek.. Nmpk ceria je.. Hehe! :)

    ReplyDelete
  4. link dah dibetulkan....thx kerana tegur...

    btw nice site...leh wat panduan :)

    ReplyDelete
  5. tiha,
    lum rajin sgt lg...copy paste je dulu...ceria ek, mcm tuan dia kot...huhu...

    z4mr,
    welcome, dari kamu pun ada panduan juga ;-)...

    bar|ne,
    welcome...

    ReplyDelete
  6. Salam ziarah.
    Blog ini sgt cantik =)
    Tumpang tnya, mcm mane nk wat label cm kat bawat tuh?

    ReplyDelete