Thursday, March 19, 2009

+ aku yang ke kursus (verse 4) +

Filled under: ,

Mungkin ramai yang belum tahu ada beberapa golongan manusia yang aku tidak berapa suka dalam hidup aku ini. Sejak hari pertama ku di sini aku bersedia untuk memberi peluang kepada golongan-golongan ini dengan satu permulaan yang baru. 

Selama 2 hari di sini aku telah pun menerapkan diri aku ini dengan budaya pemikiran golongan-golongan ini. Ternyata aku gagal. Nasib baik belum terlambat untuk aku menyedarinya. Masuk hari ke 3 di sini aku telah membuat keputusan untuk meneruskan gaya hidup Manhattan aku seperti biasa. Tiada lagi aku yang baik hati, menjaga hati orang yang tidak tahu menjaga hati aku, hipokrit. Tetapi hanya ada aku yang nakal, skeptik, pesimistik, racist, charmed and affable (for ladies only).

Untuk golongan-golongan ini, aku ingin mengucapkan selamat maju jaya dan kamu semua boleh cium punggungku (kiss my a**).

************************************************************************************

Yatta, akhirnya boleh keluar jalan-jalan di Kemaman. Menaiki kompressor ku yang berkilat kami meluncur ke pekan Chukai (Taxes). Berpusing-pusing kami mencari kedai beg untuk mencari backpack yang diperlukan untuk aktiviti riadah esok. Malangnya, aku terlupa membawa dompet-kosong-tunai aku bersama. Jadi tiada apa yang dapat dibeli untuk hari ini. Mungkin ada hikmahnya kejadian ini. Mungkin aku akan berhabis-habisan di KT nanti.

Selesai membeli beg kami ke pasaraya-entah-apa-nama di situ. Kemudian kami singah di gerai satar berhampiran lokasi kursusku untuk menikmati satar dan keropok. Agak mengecewakan kerana menurut bekas pengunjung gerai itu, kurang ikan di dalam setiap keropok dan satar yang dijual. Aku terlupa nama gerai itu tetapi ada sekeping gambar untuk tatapan kalian. Walaupun agak kurang berperisa tetapi aku masih merasa agak sedap berbanding apa yang ada di Seremban.



***********************************************************************************

Semalam aku diminta untuk membuat 1 pengucapan awam. Insyallah jika ada kesempatan aku akan menyelitkan teks pengucapan awam aku yang betajuk "No Wrong Door" di sini.

***********************************************************************************

2 comments: