Wednesday, January 13, 2010

: tak sakit pun

Filled under:

Semalam hari ke-3 aku cuti, plus hari khamis cuti keputeraan Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan aku terasa macam cuti sem. Nyaris je terlupa semalam ada appointment dengan doktor gigi.

Adus sakit betul gigi aku ni, dah 4 bulan tahan. Tahan sakit pulak aku kan? Appointment pun asyik tunda je. Survey klinik lagi mana murah, cari testimonial terbaek akhirnya aku pilih Klinik Pergigian Zarith.

Sekali lagi check ada sebatang lagi rosak da. Doc suggest buat rawatanz akar. Ye, sebut betul2, a.k.a.r akar. Huhu. Tapi tu postpone dulu, aku kurang mampu lagipun tak sakit lagi pun.

Nak tau gigi mana yang aku cabut? Kalau aku sebut third molar memang sah2 korang tak faham. Aku pun. Nasib baik aku dengar apa doktor tu cakap. Balik je aku google. FYI, third molar ialah wisdom tooth ataupun gigi geraham bongsu (Rujuk Gambargajah diibawah ye ;-)...) Habis 1 kewisdoman aku. Macam mana nak jadi wizard ni.


Akhirnya tercabut la gigi aku. Bius tak sakit, cabut tak sakit. Terasa macam best je kena pegang dengan gadis. Huhu. Fitnah je sape cakap sakit cabut gigi, bikin aku seram je. Jadi adik2 jangan takut ye, anggaplah doktor gigi sebagai kawan kita.

Akhir kata sayangilah gigi anda. Kita tak tahu siapa kita kan ciomolot hari ini.

5 comments:

  1. aku kena surgery! gigi bongsu aku tumbuh secara tidak normal! dua sekali gus pulak tu! pergh! giler rasa cam ade buldozer dalam mulot!

    ReplyDelete
  2. bengkak lagi ke muka? opss.. lupa lak.. ada beza ke bengkak muka sbb sakit gigi dgn bengkak muka sedia ada? hahaha..

    ReplyDelete
  3. ahaha..mule2 aku tesala bace kot part

    " doc suggest buat rawatan ..... "

    haha..nasib baek aku ulang 2x...

    ni kes promote doc gigi ke ape ni..

    ReplyDelete
  4. Sharinginfoz :
    Jangan takut, tak sakit pun mcm kena sunat je...huhu...

    Dcharmed :
    Bila da ko kena?? aku tengok manis je...

    Churalliya :
    Bengkak dowh, pipi aku ni kan kudup je..huhu...

    Aus :
    Part tu kena baca betul2, sebab aku salah dengar la aku jadi cuak...huhu...xpromote la, anda bebas memilih doktor gigi anda...hehehe...

    ReplyDelete